Dieser Beitrag dient als Anleitung, um euch erfolgreich bei einer der diversen Gruppen innerhalb des Forum zu bewerben.
Ihr findet den Bereich mit Auflistung der Benutzergruppen oben Rechts in eurem Kontrolzentrum, welches ihr mit einem Klick auf einem Kürzel/Profilbild öffnet:
Als letzten Eintrag findet ihr dort "Benutzergruppen" als Link zur Auswahl.
Danach kommt ihr in die Übersicht der verfügbaren Benutzergruppen, bei der ihr euch bewerben könnt.
Wenn ihr euch bei einer Benutzergruppen bewerben wollt, werdet ihr zu einem Formular weitergeleitet.
Bitte teilt uns im Textfeld mit über welche Person ihr angeworben seid oder zumindest ein kurzen 3-Zeiler, falls ihr nicht mit eurem Ingame/Discord-Nickname im Forum registriert seid.
Natürlich stehen euch die Administratoren und Moderatoren für Fragen zur Verfügung.
Mit freundlichen Grüßen,
euer GU-Gaming-Team
Posts by Kaschube
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Liebe Community,
der Gameserver wird wegen Inaktivität abgeschaltet.Die Spielerstände und Welt bleiben datentechnisch erhalten und können bei Anfrage den Spielern zur Verfügung gestellt werden.
Mit freundlichen Grüßen,
GU-Gaming -
Guten Tag liebe Community,
nach der Berücksichtigung der Meldung von Inferno/Sam ist die Umfrage mit Mehrheit abgeschlossen für "Nein! es soll alles so bleiben"Vielen Dank für die Teilnahme an der Umfrage.
Mit freundlichen Grüßen,
Group up Gaming -
The last Days to Die - Regelwerk
§1 Grundlegendes
- Dieses Regelwerk ist ein Erweiterungsregelwerk, folgend ERW genannt.
- Alle im Community-Regelwerk geltenden Regelungen sind im ERW enthalten, ohne das diese erneut genannt werden müssen.
- Das ERW ist nur für den vorgesehenen Bereich gültig und kann nicht auf andere Bereiche angewendet werden.
§2 Gültigkeit
- Das ERW gilt auf dem "The last Days to Die"-Gameserver, im folgenden TLD-Server genannt.
- Mit betreten der TLD-Server aktzeptieren die Benutzer das geltende ERW.
§3 Spieler
- Spielernamen müssen sinnvoll gestaltet sein und dürfen nicht nur aus Satzzeichen bestehen
- Spielernamen dürfen keine beleidigenden oder rassistische Nachrichten enthalten
§4 Verhalten auf TLD-Server
- Hier findet das Community-Regel §3 im vollen Umfang eine Gültigkeit.
§5 Interaktionen zwischen Spielern
- Auf den TLD-Server gelten volle PvP-Regelungen
- Die Interaktionen zwischen den Spielern unterliegen der gültigen Regelwerke, da reale Personen interagieren.
§6 Basen und Strukturen
- Basen dürfen nicht in Städten gebaut werden.
- Städte sind Orte mit Gebäude die min. die Größe einer kleinen Siedlung haben
- Einzelne Gebäude (ca. 1 bis 5) sind keine Städte oder Siedlungen
§7 Administratoren
- Die Administratoren der TLD-Server haben, für die Ausübung ihrer Pflichte und unabhängig des ERW, uneingeschränkte Rechte
- Die Administratoren der TLD-Server werden durch die Bereichs-Administration ausgewählt und befugt.
- Die Administratoren der TLD-Server dürfen bei Regelbruch die Spieler zeitweise der TLD-Server verweisen
- Die Administratoren der TLD-Server können Verluste oder Schädigen durch Bugs oder Spielfehler ersetzen.
- Schwerwiegende Fehler, wie starker Schaden der Spielwelt, muss per Ticket-System eingereicht werden.
§8 Bugs und Spielmechaniken
- Verluste oder Beschädigungen durch Bugs oder Spielfehler, können im Einzelfall durch die Administration ersetzt werden.
- Selbstverschuldet Verluste oder Beschädigungen werden nicht ersetzt.
- Das ausnutzen von Spielmechaniken um geltende Regelungen zu umgehen ist untersagt.
- Das nutzen von Bugs ist untersagt.
- Das absichtliche herbeirufen von Instabilitäten des Server ist verboten.
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Server-Konfiguration
Hier findet ihr eine veröffentlichung der Server-Konfiguration.
Änderungen / Anpassungen an diesen Werten benötigt eine Beantragung per Ticket über das Support-Ticket-System.
GENERAL SERVER SETTINGS
Parameter Wert Beschreibung (Wird nicht befüllt ServerName - ServerDescription - ServerWebsiteURL - ServerPassword ******** ServerLoginConfirmationText - ServerPort 26900 ServerVisibility 2 ServerDisabledNetworkProtocols SteamNetworking ServerMaxWorldTransferSpeedKiBs 512 ServerMaxPlayerCount 20 ServerReservedSlots 0 ServerReservedSlotsPermission 0 ServerAdminSlots 0 ServerAdminSlotsPermission 0 ControlPanelEnabled ******** ControlPanelPort ******** ControlPanelPassword ******** TelnetEnabled ******** TelnetPort ******** TelnetPassword ******** TelnetFailedLoginLimit ******** TelnetFailedLoginsBlocktime ******** TerminalWindowEnabled ******** AdminFileName ******** UserDataFolder ******** SaveGameFolder ******** EACEnabled true HideCommandExecutionLog 0 MaxUncoveredMapChunksPerPlayer 131072 PersistentPlayerProfiles false GAMEPLAY
Parameter Wert Beschreibung GameWorld RWG "RWG" (see WorldGenSeed and WorldGenSize options below) or any already existing world name in the Worlds folder (currently shipping with e.g. "Navezgane", "PREGEN01", ...) WorldGenSeed SalianTurco If RWG this is the seed for the generation of the new world. If a world with the resulting name already exists it will simply load it WorldGenSize 2048 If RWG this controls the width and height of the created world.
It is also used in combination with WorldGenSeed to create the internal RWG seed thus also creating a unique map name even if using the same WorldGenSeed.
Has to be between 2048 and 16384, though large map sizes will take long to generate / download / loadGameName GU-Gaming - Gamingserver Whatever you want the game name to be.
This affects the save game name as well as the seed used when placing decoration (trees etc) in the world.
It does not control the generic layout of the world if creating an RWG worldGameMode GameModeSurvival GameModeSurvival GameDifficulty 4 0-5, 0 = easiest, 5 = hardest BlockDamagePlayer 100 How much damage do players to blocks (percentage in whole numbers) BlockDamageAI 100 How much damage do AIs to blocks (percentage in whole numbers) BlockDamageAIBM 100 How much damage do AIs during blood moons to blocks (percentage in whole numbers) XPMultiplier 50 XP gain multiplier (percentage in whole numbers) PlayerSafeZoneLevel 5 If a player is less or equal this level he will create a safe zone (no enemies) when spawned PlayerSafeZoneHours 5 Hours in world time this safe zone exists BuildCreate false Cheat Mode on/off DayNightLength 120 Real time minutes per in game day: 60 minutes DayLightLength 18 InGame hours the sun shines per day: 18 hours day light per in game day DropOnDeath 1 0 = nothing, 1 = everything, 2 = toolbelt only, 3 = backpack only, 4 = delete all DropOnQuit 0 0 = nothing, 1 = everything, 2 = toolbelt only, 3 = backpack only BedrollDeadZoneSize 15 Size (box "radius", so a box with 2 times the given value for each side's length) of bedroll deadzone,
no zombies will spawn inside this area, and any cleared sleeper volumes that touch a bedroll deadzone will not spawn after they've been cleared.BedrollExpiryTime 45 Number of days a bedroll stays active after owner was last online MaxSpawnedZombies 64 This setting covers the entire map. There can only be this many zombies on the entire map at one time. Changing this setting has a huge impact on performance. MaxSpawnedAnimals 100 If your server has a large number of players you can increase this limit to add more wildlife.
Animals don't consume as much CPU as zombies.
NOTE: That this doesn't cause more animals to spawn arbitrarily:
The biome spawning system only spawns a certain number of animals in a given area, but if you have lots of players that are all spread out then you may be hitting the limit and can increase it.ServerMaxAllowedViewDistance 12 Max viewdistance a client may request (6 - 12). High impact on memory usage and performance. EnemySpawnMode true Enable/Disable enemy spawning EnemyDifficulty 0 0 = Normal, 1 = Feral ZombieMove 1 0-4 (walk, jog, run, sprint, nightmare) ZombieMoveNight 3 0-4 (walk, jog, run, sprint, nightmare) ZombieFeralMove 3 0-4 (walk, jog, run, sprint, nightmare) ZombieBMMove 4 0-4 (walk, jog, run, sprint, nightmare) BloodMoonFrequency 50 What frequency (in days) should a blood moon take place. Set to "0" for no blood moons BloodMoonRange 0 How many days can the actual blood moon day randomly deviate from the above setting. Setting this to 0 makes blood moons happen exactly each Nth day as specified in BloodMoonFrequency BloodMoonWarning 8 The Hour number that the red day number begins on a blood moon day. Setting this to -1 makes the red never show. BloodMoonEnemyCount 8 This is the number of zombies that can be alive (spawned at the same time) at any time PER PLAYER during a blood moon horde,
however, MaxSpawnedZombies overrides this number in multiplayer games.
Also note that your game stage sets the max number of zombies PER PARTY.
Low game stage values can result in lower number of zombies than the BloodMoonEnemyCount setting.
Changing this setting has a huge impact on performance.LootAbundance 33 Percentage in whole numbers LootRespawnDays 14 days in whole numbers AirDropFrequency 72 How often airdrop occur in game-hours, 0 == never AirDropMarker true Sets if a marker is added to map/compass for air drops. PartySharedKillRange 100 The distance you must be within to receive party shared kill xp and quest party kill objective credit. PlayerKillingMode 2 Player Killing Settings (0 = No Killing, 1 = Kill Allies Only, 2 = Kill Strangers Only, 3 = Kill Everyone) LandClaimCount 1 Maximum allowed land claims per player. LandClaimSize 41 Size in blocks that is protected by a keystone LandClaimDeadZone 30 Keystones must be this many blocks apart (unless you are friends with the other player) LandClaimExpiryTime 7 The number of days a player can be offline before their claims expire and are no longer protected LandClaimDecayMode 0 Controls how offline players land claims decay. 0=Slow (Linear) , 1=Fast (Exponential), 2=None (Full protection until claim is expired). LandClaimOnlineDurabilityModifier 4 How much protected claim area block hardness is increased when a player is online. 0 means infinite (no damage will ever be taken). LandClaimOfflineDurabilityModifier 4 How much protected claim area block hardness is increased when a player is offline. 0 means infinite (no damage will ever be taken). LandClaimOfflineDelay 0 The number of minutes after a player logs out that the land claim area hardness transitions from online to offline. TwitchServerPermission 90 Required permission level to use twitch integration on the server TwitchBloodMoonAllowed false If the server allows twitch actions during a blood moon. This could cause server lag with extra zombies being spawned during blood moon. -
The last Days to Die
Powered by Group up Gaming
In Cooperation with Streamer "OLDVANGO"
Wer kann alles auf dem Server spielen?
Auf dem Server ist grundsätzlich jeder Spieler erwünscht, es wird aber ein vernünftigtes Verhalten vorrausgesetzt.
Mit betreten des Server stimmt ihr dem Server-Regelwerk zu und verpflichtet euch der Einhaltung dessen.
Der Server ist über ein Passwort gesichert und kann über die Administration oder Game-Administrationen erfragt werden.
GU-gaming-Administratoren:OLDVango-Administratoren:
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Change 2021-09-06:
- Planned for Restart on 2021-09-06 06:00:00 UTC+2
- Working on Configurations > Anpassung 1.0
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Änderungen auf Basis Community-Umfragen.
Festlegung der Parameter-Werte nach Rücksprache und Berücksichtigung der Server-QOL.
Gültigkeit ab 06.09.2021 - 06:00.
Parameter wert [alt] wert [neu] Umfrage BabyMatureSpeedMultiplier 1 1.5 Link BabyFoodConsumptionSpeedMultiplier 1 2 Link EggHatchSpeedMultiplier 1 3 Link FishingLootQualityMultiplier 1 2.5 Link ItemStackSizeMultiplier 1 2 Link SupplyCrateLootQualityMultiplier 1 2.5 Link TamingSpeedMultiplier 1 2.5 Link Mit freundlichen Grüßen,
euer GUG-Team -
Hier findet ihr eine Übersicht der getägiten Anpassungen und Changelog unseres Game-Servers.
Client- und Server-Update von Seiten des Publishers werden hier nicht aufgeführt.
Letztes Update: RE: The last Ark - Changelog
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§1 Gültigkeit des Regelwerks
- Mit Betreten der Platformen der Community "Group up Gaming", in folgendem GUG, aktzeptieren die Benutzer das geltende Regelwerk
- Das geltende Regelwerk kann für Angebote und Dienstleistungen um einem Erweiterungs-Regelwerk erweitert werden.
- Erweiterungs-Regelwerke unterliegen dem geltenden Regelwerk und können diesem nicht widersprechen.
Im Falle gilt das geltende Regelwerk. - Erweiterungs-Regelwerke können von Community-Organisationen erarbeitet werden.
- Erweiterungs-Regelwerke sind in ihrem Inhalt auch alleinstehend gültig.
- Ist ein gemeldeter Verstoß ungültig oder wurde ein Benutzer unberechtigt geahndet, liegt eine entsprechende Beweispflicht bei dem Benutzer.
- Verstöße gegen das Regelwerk werden durch die Administration und Moderation geahndet.
- Die Leitung der Community behält sich das Recht vor, jederzeit Anpassungen oder Ergänzungen zu erarbeiten.
- Änderungen oder Ergänzungen des Regelwerks benötigt keiner Zustimmung der Community-Mitglieder.
- Änderungen oder Ergänzungen erhalten mit Beschluss durch die Community-Administration ihre Gültigkeit.
- Die Benutzer verpflichten sich über das Regelwerk, oder deren Änderungen und Ergänzungen, selbstständig zu informieren.
- Die persönliche Auslegung von Regelungen oder Ausnutzen auf nicht definierte Situationen oder Regelungen, wird in erster Begutachtung als Verstoß betrachtet
§2 Allgemeines
- Das Mindestalter für den Beitritt in die Community beträgt 18 Jahre.
- Abweichungen von dem Mindestalter benötigen einer Zustimmung der Community-Administration und gelten als Ausnahmeregelungen
- Als Kommunikationsmittel für VOIP wurde Discord festgelegt.
- Die Mitgliedschaft in der Community, als Community-Mitglied, ist kostenfrei.
- Die Mitgliedschaft beginnt mit dem Beitritt in einer Organisation der Community
- Eine befristete Probezeit beträgt mindestens 1 Monat und wird mit der beigetretenen Organisation abgestimmt.
- Die Dauer der Mitgliedschaft ist nicht befristet
- Die Mitgliedschaft endet mit dem Austritt aus allen Organisationen der Community
- Mehrmaliger Beitritt ist nicht möglich, um sogenanntes "Hopping" zu vermeiden.
- Das Benutzen eines Accounts von mehreren Personen [Accountsharing] ist verboten.
- Das Abwerben von Mitgliedern für andere Communitys ist verboten.
- Bestrebungen von Mitgliedern in dier Form ist der Administration/Moderation zu melden.
- Administrative oder Moderative Rechte werden nicht auf Anfrage vergeben.
§3 Verhaltensregeln
- Grundsätzlich gilt, unabhängig der gesellschaftlichen oder kulturellen Herkunft, einen respektvollen Umgang untereinander anzustreben.
- Dies gilt insbesondere in der VOIP-Kommunikation
- Beleidigungen, rassistische- oder diskriminierende Äußerungen gegen Gruppen oder einzelne Personen sind untersagt.
- Sexuelle Belästigungen oder Handlungen, egal in welcher Form, gegen anderen Personen sind untersagt.
- Sarkastische- und Ironische Äußerungen sollte im Zweifelfall erläutert werden, um Missverständnisse zu vermeiden.
- Wiederholtes Mitteilen oder Posten von Nachrichten (Spamming) ist zu unterlassen.
- Öffentliche Kommunikationswege sind von privaten Inhalten freizuhalten.
- Die Vortäuschung eines Regelvstoßes oder das provizieren von Strafen ist verboten.
- Absprachen mit der Community und deren Mitglieder für gemeinsame Aktivitäten sind in den Community-Platformen zu tätigen.
- Falls Unstimmigkeiten zwischen einzelnen Personen aufgrund von fehlerhafter oder unklarer Kommunikation auftretten, ist dies bitte auf "erwachsende" Weise zu klären
- Betreiben von Aktivitäten mit gewerblichen Nutzen ist verboten.
§4 AGB und EULA
- DIe AGB oder EULA von Anbietern sind vertragliche Vereinbarungen, folgend v.V genannt, von Benutzer und Anbieter.
- Die v.V mit Anbietern sind, unter Berücksichtigung des Community-Regelwerks, stets einzuhalten.
- Verstöße gegen die v.V. sind mit Verstößen gegen das Community-Regelwerk gleichzusetzen und werden entsprechenden geahndet.
- Verstöße anderer Benutzer aus der Community gegen geltende v.V sind der Community-Leitung oder deren Vertretung zu melden.
§5 Gamertag
- Anstößige oder unangebrachte Namen sind entsprechend anzupassen beziehungsweise zu ändern.
- Um die Kommunikation zu verbessern und Missverständise zu vermeiden sollten die Namen dem Ingame-Namen entsprechend sein.
- Die Verwendung von fremden Identitäten oder Namen ist verboten.
§6 Avatare
- Die Gestaltung eines Avatars darf nicht gegen das Regelwerk verstoßen.
- Besteht die Vermutung das bereits erstellte Avatare gegen das Regelwerk verstoßen, so ist dies der Administration oder Moderation mitzuteilen.
§7 Datenschutz
- Private Informationen (Vor- und Nachname, Telefonnummer, Adresse etc) sollten nicht öffentlich geteilt werden.
- Jeder Benutzer ist für seine Daten selbst verantwortlich.
- Die Administration oder Moderation wird euch nie direkt nach Informationen fragen, wenn keine Notwendigkeit dieser besteht.
- Eine Notwendigkeit besteht, wenn ein Benutzer eine Lieferng oder Zustellung von der Community erhalten soll.
- Das Aufnehmen von Stimmen im Discord ist verboten.
- Vor dem Streamen wird die Zustimmung der Teilnehmer benötigt.
§8 Werbung
- Werbung von fremden Communitys oder Plattformen ist verboten.
- Ausnahmen gelten bei Partner oder Organisationen der Community.
- Das Bewerben von Streaming-Diensten oder deren Kanälen benötigt die Zustimmung der Administration.
- Community-Mitglieder können in zugewiesenen Bereichen für ihre Kanäle werben.
§9 Support
- Es wird kein Support für externe Software geleistet.
- Es wird kein Support für Hardware geleistet
- Für geleisteten Support von Mitgliedern der Community, übernimmt die Administration oder Moderation keine Haftung.
§10 Weisungsrecht
- Die Administration und Moderation besitzt auf den Plattformen der Community das Hausrecht und kann ohne Angaben von Gründen jederzeit von dessen Gebrauch machen.
- Anweisungen der Administration und Moderation ist Folge zu leisten.
- Die Administration und Moderation behalten sich das Recht vor, eine Sanktion gegen einen Spieler auszusprechen, dessen Betragen nicht mit den allgemeinen Normen des Verhaltens übereinstimmt. Zusatz zum Regelwerk Streaming:
- Der Administration und Moderation stehen verschiedene Optionen von Strafen/Sanktionen zur Verfügung.
- Zeitlich begrenzter Ausschluss / Einschränkung von Spielaktivitäten.
- Ausschluss von Community-Organisationen.
- Sperren der Zugänge zu Community-Platformen
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Server-Konfiguration
Hier findet ihr eine veröffentlichung der Server-Konfiguration.
Änderungen / Anpassungen an diesen Werten benötigt eine Beantragung per Ticket über das Support-Ticket-System.
Game.ini
Parameter Wert Hinweis MaxTribeLogs 100 How many Tribe logs are displayed for each tribe BabyCuddleGracePeriodMultiplier 1 A multiplier on how long after delaying cuddling with the Baby before Imprinting Quality starts to decrease BabyCuddleIntervalMultiplier 1 How often Babies wanna cuddle. More often means you'll need to cuddle with them more frequently to gain Imprinting Quality BabyCuddleLoseImprintQualitySpeedMultiplier 1 A multiplier on how fast Imprinting Qualitiy decreases after the grace period if you haven't yet cuddled with the Baby BabyFoodConsumptionSpeedMultiplier 1.5 Lower number decreases (by percentage) the speed that baby dinos eat their food BabyImprintingStatScaleMultiplier 1 How much of an effect on stats the Imprinting Quality has. Set it to 0 to effectively disable the system BabyMatureSpeedMultiplier 1.5 Higher number decreases (by percentage) time needed for baby dino to mature bAllowCustomRecipes True - bAllowPlatformSaddleMultiFloors False Set to true to allow multiple platform floors. bAllowUnlimitedRespecs False Set to true to allow more than one usage of Mindwipe Tonic without 24 hours cooldown. BaseTemperatureMultiplier 1 bAutoPvETimer False Allow switching from PvE to PvP mode at pre-specified in-game times OR a pre-specified real-world (server-side) times! bDisableFriendlyFire False Prevent-Friendly-Fire (among tribesmates/tribesdinos/tribesstructures) option for PvP servers bDisableGenesisMissions False Disables missions on Genesis bDisableLootCrates False True prevent spawning of Loot crates (artifact creates will still spawn) bDisableStructurePlacementCollision False If 'true' allows for structures to clip into the terrain. bFlyerPlatformAllowUnalignedDinoBasing False Quetz platforms will not allow any non-allied dino to base on them when they are flying. If you want your server to allow non-allied dinos to be able to stand on the Quetz platforms set this to true. bGenesisUseStructuresPreventionVolumes False Disable building in mission areas on Genesis Part 1 if set to true bHardLimitTurretsInRange False bIncreasePvPRespawnInterval False PvP servers have an optional +1 minute additional respawn (<value3>) that doubles (<value2>) each time if you are killed by a team within 5 minutes (<value1>) of your previous death to that team (timer indicated on Spawn UI).
Is enabled in pvp by default, and on all the official pvp servers.
Helps prevent PvO ammo-wasting of auto turrets by repeatedly throwing sacrificial players at them.bIncreasePvPRespawnInterval
must be set to True for these options to be activated.bLimitTurretsInRange False Boolean-Value to enable for override the Range- and Turretlimit bPassiveDefensesDamageRiderlessDinos False True allow spike walls to damage wild/riderless Dinos bPvEAllowTribeWar True False disables capability for Tribes to officially declare war on each other for mutually-agreed-upon period of time bPvEAllowTribeWarCancel False True allows cancellation of an agreed-upon war before it has actually started bPvEDisableFriendlyFire False Prevent-Friendly-Fire (among tribesmates/tribesdinos/tribesstructures) option for PvE servers bUseCorpseLocator True If set to true, you will see a green light beam at the location of your death CraftingSkillBonusMultiplier 1 A multiplier to modify the bonus received from upgrading the Crafting Skill. CraftXPMultiplier 1 A multiplier to scale the amount of XP earned for crafting CropDecaySpeedMultiplier 1 Higher number decrease (by percentage) speed of crop decay in plots CropGrowthSpeedMultiplier 1 Higher number increases (by percentage) speed of crop growth CustomRecipeEffectivenessMultiplier 1 Higher number increases (by percentage) the effectiveness of a custom recipe CustomRecipeSkillMultiplier 1 Higher number increases (by percentage) the effect of the players crafting speed level that is used as a base for the formula in creating a custom recipe DinoHarvestingDamageMultiplier 1 Higher number increases (by percentage) the damage done to a harvestable item/entity by a Dino. The higher number, the faster you collect DinoTurretDamageMultiplier 1 Higher number increases (by percentage) the damage done by Turrets towards a Dino EggHatchSpeedMultiplier 3 Higher number decreases (by percentage) time needed for fertilized egg to hatch FishingLootQualityMultiplier 2.5 Increases the quality of items that have a quality when fishing. FuelConsumptionIntervalMultiplier 1 Define the interval of fuel consumption. GenericXPMultiplier 1 A multiplier to scale the amount of XP earned for generic XP (automatic over time) GlobalCorpseDecompositionTimeMultiplier 1 Scales the decomposition time of corpses, (player and dinosaur), globally. Higher values prolong the time. GlobalItemDecompositionTimeMultiplier 1 Scales the decomposition time of dropped items, loot bags etc. globally. Higher values prolong the time. GlobalPoweredBatteryDurabilityDecreasePerSecond 4 GlobalSpoilingTimeMultiplier 1 Scales the spoiling time of perishables globally. Higher values prolong the time.
(Note: As of patch 196.0 there is still a bug whereby items moved to the player's inventory have their spoilage times reset to normal (value 1.0) despite what this value is set at.
It seems that as of 248.5 this has been fixed.)HairGrowthSpeedMultiplier 1 Higher number increase speed of hair growth. HarvestXPMultiplier 1 A multiplier to scale the amount of XP earned for harvesting KillXPMultiplier 1 A multiplier to scale the amount of XP earned for a kill LayEggIntervalMultiplier 1 Higher number increases (by percentage) time between eggs spawning / being laid LimitNonPlayerDroppedItemsCount 0 Limit the number of droppeditems in an area(together with LimitNonPlayerDroppedItemsRange). Official servers have it set to 600
LimitNonPlayerDroppedItemsRange 0 Limit the number of droppeditems in an area (together with LimitNonPlayerDroppedItemsCount). Official servers have it set to 1600
MatingIntervalMultiplier 1 Higher number increases (on a percentage scale) interval between which dinosaurs can mate
Example: MatingIntervalMultiplier=0.5 would allow dinosaurs to mate 50% soonerMaxAlliancesPerTribe 10 Define the maximum alliances a tribe can form or be part of. MaxFallSpeedMultiplier 1 Defines the falling speed multiplier at which players starts taking fall damage.
The falling speed is based on the time players spent in the air while having a negated Z axis velocity meaning that the higher this setting is, the longer players can fall without taking fall damage.
For example, having it set to0.1
means players will no longer survive a regular jump while having it set very high such as to100.0
means players will survive a fall from the sky limit, etc.
This setting doesn't affect the gravity scale of the players so there won't be any physics difference to the character movements.MaxNumberOfPlayersInTribe 5 Set this to a number > 0 to act as a limit. 1 Player Tribes effectively disables Tribes MaxTribesPerAlliance 10 Define the maximum of tribes in an alliance. OverrideMaxExperiencePointsDino 4700000 Overrides the Max XP cap of players & dinosaur characters, respectively, by exact specified amount. OverrideMaxExperiencePointsPlayer 5 Overrides the Max XP cap of players & dinosaur characters, respectively, by exact specified amount. PassiveTameIntervalMultiplier 1 A multiplier on how often you get tame requests for passive tame dinos. PlayerHarvestingDamageMultiplier 1 Higher number increases (by percentage) the damage done to a harvestable item/entity by a Player. The higher number, the faster you collect PoopIntervalMultiplier 1 Higher number decreases (by percentage) how frequently you can poop PvPZoneStructureDamageMultiplier 6 Specifies the scaling factor for damage structures take within caves.
The lower the value, the less damage the structure takes (i.e. setting to 1.0 will make structure built in or near a cave receive the same amount of damage as those built on the surface).RandomSupplyCratePoints False If true, supply drops are in random locations.
NOTE: This setting is known to cause artifacts becoming inaccesable on [Ragnarok] if activeResourceNoReplenishRadiusPlayers 1 Allow resources to regrow closer or farther away from players & structures.
Values higher than 1 increase the distance around players and structures where resources are not allowed to grow back. Values between 0 and 1 will reduce it.ResourceNoReplenishRadiusStructures 1 Allow resources to regrow closer or farther away from players & structures.
Values higher than 1 increase the distance around players and structures where resources are not allowed to grow back. Values between 0 and 1 will reduce it.SpecialXPMultiplier 1 A multiplier to scale the amount of XP earned for SpecialEvents StructureDamageRepairCooldown 180 Option for cooldown period on structure repair from the last time damaged. Set to 180 seconds by default, 0 to disable it SupplyCrateLootQualityMultiplier 2.5 Increases the quality of items that have a quality in the supply crates. The quality also depends on the Difficulty Offset. TamedDinoCharacterFoodDrainMultiplier 1 A multiplier on how fast tame dinos consume food. TamedDinoTorporDrainMultiplier 1 A multiplier on how fast tamed dinos lose torpor. UseCorpseLifeSpanMultiplier 1 Modifies corpse AND dropped box lifespan WildDinoCharacterFoodDrainMultiplier 1 A multiplier on how fast wild dinos consume food. WildDinoTorporDrainMultiplier 1 A multiplier on how fast wild dinos lose torpor. GameUserSettings.ini
Parameter Wert Hinweis AllowAnyoneBabyImprintCuddle False Use this if you want ANYONE to be able to "take care" of a Baby Dino (cuddle etc.), not just whomever Imprinted on it. AllowCaveBuildingPvE False If set to True, allows building in caves when PvE mode is also enabled. AllowCrateSpawnsOnTopOfStructures True Servers can now allow from-the-air Supply Crates to appear on top of Structures, rather than being prevented by Structures. AllowFlyerCarryPVE False Flyers on PvE can carry wild dinos. AllowHideDamageSourceFromLogs False Allows the hiding of damage sources in tribe logs. AllowHitMarkers True Use this to disable optional hitmarkers for ranged attacks AllowIntegratedSPlusStructures True If false disables all of the new S+ structures (intended mainly for letting unofficials that want to keep using the S+ mod version to keep using that without a ton of extra duplicate structures) AllowRaidDinoFeeding False To allow your Server's Titanosaurs to be permanently tamed (namely allow them to be Fed) AllowTekSuitPowersInGenesis False Enable or disable TEK suit powers in Genesis Part 1 AllowThirdPersonPlayer False Enables 3rd Person view AlwaysAllowStructurePickup False If true disables the timer on the quick-pickup system alwaysNotifyPlayerJoined True Players will always get notified if someone joins the server alwaysNotifyPlayerLeft True Players will always get notified if someone leaves the server AutoDestroyDecayedDinos False Auto-destroy claimable decayed dinos on load, rather than have them remain around as Claimable. AutoDestroyOldStructuresMultiplier 0 Server Option to allow Auto-Destroying Structures after sufficient "no nearby Tribe" time has passed (defined as a multiplier of the Allow Claim period).
Useful for servers to clear off abandoned structures automatically over time if they wishAutoSavePeriodMinutes 60 Set interval for automatic saves. Setting this to 0 will cause constant saving, You can however set it to 9000000 to effectively disable it. CrossARKAllowForeignDinoDownloads False If set to true, you will be able to tribute download non-native creatures on the Aberration map DestroyUnconnectedWaterPipes False After two days real-time the pipes will auto-destroy if unconnected to any non-pipe (directly or indirectly) and no allied player is nearby. DifficultyOffset 1 Specifies the difficulty level. DisableDinoDecayPvE False Disable the gradual (7 days) decay of dinosaur ownership. Without this set to true, every dinosaur can be claimed by any player. DisableImprintDinoBuff False Use this to disable the Dino Imprinting-Player Stat Bonus, if you don't like it (where whomever specifically imprinted on the Dino, and Raised it to have an Imprinting Quality, gets extra Damage/Resistance buff) DisablePvEGamma True Prevents use of console command "gamma" in PvE mode DisableStructureDecayPVE True Disable the gradual (7 days) decay of player structures DisableWeatherFog False If true, disables fog. EnableCryoSicknessPVE False Enable/Disable Cryopod cooldown timer when deploying a creature. If false, deployed creatures do not experience cryosickness. EnableExtraStructurePreventionVolumes False Use this to completely disable building in specific resource-rich areas, in particular setup on TheIsland around the major EnablePVPGamma False Allow use of console command "gamma" in PvP mode FastDecayUnsnappedCoreStructures False Will decay unsnapped foundations/pillars at 5x speed. ForceAllStructureLocking False Enabling this will default lock all structures globalVoiceChat False Voice chat turns global HarvestAmountMultiplier 2 Specifies the scaling factor for yields from all harvesting activities (chopping down trees, picking berries, carving carcasses, mining rocks, etc.).
Higher values increase the amount of materials harvested with each strike.ItemStackSizeMultiplier 2 Allow increasing or decreasing global item stack size, this means all default stacksizes will be multiplied by the value given KickIdlePlayersPeriod 3600 Time after which characters that have not moved or interacted will be kicked (if -EnableIdlePlayerKick as command line parameter is set) ListenServerTetherDistanceMultiplier 1 MaxPersonalTamedDinos 250 Activates a per-tribe dino tame limit. (500 on official servers) MaxPlatformSaddleStructureLimit 50 Changes the maximum number of platformed-creatures/rafts allowed on the ARK (a potential performance cost)
Example: MaxPlatformSaddleStructureLimit=10 would only allow 10 platform saddles / rafts across the entire arkMaxTamedDinos 10000 Sets the maximum number of tamed Dinos on a Server, this is a global cap. NonPermanentDiseases False This will make Diseases not permanent (you will then lose them if you respawn). NoTributeDownloads True Disables downloading characters from other servers OnlyAutoDestroyCoreStructures False You can launch an autodestroy enabled server with this opion to prevent any non-core/non-foundation structures from autodestroying (however they'll still get autodestroyed if a floor that they're on gets autodestroyed,
of course).
Official PvE Servers use this option.OnlyDecayUnsnappedCoreStructures False If set, only unsnapped core structures will decay. Useful for eliminating lone pillar/foundation spam on PvP Servers. OverrideOfficialDifficulty 4 Allows you to override the default server difficulty level of 4 with 5 to match the new official server difficulty level. OverrideStructurePlatformPrevention False Use this override if you want turret or spike structures to be buildable and functional on platform saddles. OxygenSwimSpeedStatMultiplier 1 Use this to set how swim speed is multiplied by level spent in oxygen. The value was reduced by 80% in 256.0. PerPlatformMaxStructuresMultiplier 1 Higher number increases (on a percentage scale) max number of items place-able on saddles and rafts PersonalTamedDinosSaddleStructureCost 19 Determines the amount of dinoslots a platform saddle will use towards the tribe dino limit PlatformSaddleBuildAreaBoundsMultiplier 1 Increasing the number allows structures being placed further away from the platform PreventDiseases False This will completely disable Diseases on the server. PreventOfflinePvP False Use this to enable the offline raiding prevention option. PreventSpawnAnimations False Setting to true lets player characters (re)spawn without the wake up animation. PreventTribeAlliances False Enabling this will prevent tribes from creating Alliances PreventUploadDinos True Prevent Cross-ARK Data Transfer PreventUploadItems True Prevent Cross-ARK Data Transfer PreventUploadSurvivors True Prevent Cross-ARK Data Transfer proximityChat False Only players near each other can see their chat messages PvEAllowStructuresAtSupplyDrops False Set to true to allow building near supply drop points in PvE mode. PvEDinoDecayPeriodMultiplier 1 Dino PvE Auto-Claim time multiplier PvPDinoDecay False Set to true to prevent dinosaurs from decaying while the Offline Raiding Prevention is active. PvPStructureDecay False Set to true to prevent structure from decaying while the Offline Raiding Prevention is active. RaidDinoCharacterFoodDrainMultiplier 1 RCONEnabled ***** RCONPort ***** RCONServerGameLogBuffer ***** ServerAdminPassword ***** ServerCrosshair True Use this to disable the Crosshair on your Server ServerForceNoHud False HUD always disabled ServerHardcore False Enables hardcore mode (player characters revert to level 1 upon death) ServerPassword ***** ServerPVE True Disables PvP, enables PvE ShowFloatingDamageText False Use this to enable RPG-style popup text stat mode. ShowMapPlayerLocation True Show each player their own precise position when they view their map SpectatorPassword ***** StructurePickupHoldDuration 0,5 Used to specify the quick-pickup hold duration
Use0
to disable and have instant pickupStructurePickupTimeAfterPlacement 30 Amount of time in seconds after placement that quick pickup is available StructurePreventResourceRadiusMultiplier 1 TamedDinoDamageMultiplier 1 TamedDinoResistanceMultiplier 1 TamingSpeedMultiplier
2.5 Specifies the scaling factor for dinosaur taming speed. Higher values make taming faster. TheMaxStructuresInRange 10500 New value for maximum allowed structures on a server TribeLogDestroyedEnemyStructures False By default enemy structure destruction (for the victim tribe) is not displayed in the tribe Logs, set this to true to enable it. TribeNameChangeCooldown 15 Cooldown, in minutes, in between tribe name changes -
The last Ark - Regelwerk
§1 Grundlegendes
- Dieses Regelwerk ist ein Erweiterungsregelwerk, folgend ERW genannt.
- Alle im Community-Regelwerk geltenden Regelungen sind im ERW enthalten, ohne das diese erneut genannt werden müssen.
- Das ERW ist nur für den vorgesehenen Bereich gültig und kann nicht auf andere Bereiche angewendet werden.
§2 Gültigkeit
- Das ERW gilt auf den "The last Ark"-Gameservern, im folgenden TLA-Cluster genannt.
- Mit betreten der TLA-Server aktzeptieren die Benutzer das geltende ERW.
§3 Zugänge
- Der Zugang zum TLA-Cluster erfolgt über die Whitelist.
- Für die Eintragung in die Whitelist sind folgende Kriterien zu erfüllen:
- Regisitrierung im Forum mit bestätigte E-Mail-Adresse.
- Angenommene Bewerbung für die Gruppe "Whitelisted - ARK: Survival Evolved".
- Bei längerer, nicht angemeldeter, Abwesenheit behält sich die Community das Recht vor, Spieler von der Whitelist zu entfernen.
- Eine längere Abwesenheit beginnt ab 3 Monaten.
- Eine Entfernung von der Whiteliste, führt zum löschen des Charackters und dessen Eigentum vom Server-Cluster.
§4 Spieler- und Stammnamen
- Spieler- und Stammnamen müssen sinnvoll gestaltet sein und dürfen nicht nur aus Satzzeichen bestehen
- Spieler- und Stammnamen dürfen keine beleidigenden oder rassistische Nachrichten enthalten
- Jeder Spieler muss einem Stamm angehören, somit sind auch Einzelspieler-Stämme gewollt.
- Die Wahl des Stammnamen ist Cluster-weit einzuhalten.
- Die Zugehörigkeit zu verschiedenen Stämmen auf unterschiedlichen Servern ist untersagt.
- Stammnamen müssen mit dem Tag "PvE - " beginnen, wenn der Tribe und deren Mitglieder als PvE-Spieler vermerkt wurden.
§5 Verhalten auf TLA-Cluster
- Hier findet das Community-Regel §3 im vollen Umfang eine Gültigkeit.
§6 Interaktionen zwischen Spielern
- Kämpfe zwischen PvE- und PvP-Spielern sind untersagt.
- Ein Kampf wird definiert durch das absichtliche zufügen von Schaden an Charakteren, Tieren oder Strukturen.
- Dazu zählen auch das pullen von Tieren zu Gruppen, Basen oder einzelnen Spielern
- Das herbeiführen von Provokationen, Störungen oder Belästigen von Spielern ist untersagt
- Wurde der Schaden gegen den eigenen Charakter, Tieren oder Strukturen verschuldet, so erfolgen keine Sanktionen gegen den Schadenverursacher.
- Verstöße werden unter §11 geregelt und vom Administrations-Team umgesetzt beziehungsweise vollzogen.
- Das entnehmen von Gegenständen oder Materialien aus PvE-Basen ohne Genehmigung ist untersagt und gilt als Diebstahl.
- Dazu zählen auch Tiere und/oder Eier.
- Zu Diebstahl zählt ebenfalls das Plündern von Basen deren Decay Timer abgelaufen ist
- Das direkte Bauen einer Basis neben einer fremden Spieler-Basis ist verboten
- Das Handel darf nur innerhalb einer Allianz stattfinden. Alles andere ist verboten.
§7 Basen und Strukturen
- Pro Stamm ist die Anzahl auf eine Basis pro Server begrenzt.
- Es sind Exploration-Basen erlaubt, jedoch auf eine Größe von 4x4x4 (LxBxH) begrenzt.
- Eine Basis darf keine Server-Instabilitäten verursachen.
- Bei dem Bau einer Basis ist eine nachvollziehbare Größe einzuhalten.
- Hier kann man sich folgender Faustregel bedienen: So viel wie nötig, so wenig wie möglich.
- Vakuum-Basen sind verboten
- Es sind pro Map maximal 50 Turrets erlaubt.
- S+ Flame Turrets und S+ Rocket Turrets sind maximal 3 pro Map erlaubt.
- Pro Stamm sind bis zu ein Gewächshaus pro Map erlaubt.
- Es dürfen pro Stamm maximal 50 Tek Beete, 50 große Beete für Plant Y und 100 kleine oder dreieckige oder mittlere Beete für Beeren/Gemüse aufgestellt werden.
- Es sind pro Map maximal 4 Teleporter und 2 Transmitter erlaubt
- Auf Ragnarok sind maximal 2 Ölpumpen pro Tribe erlaubt.
- Es dürfen keine Explorer Notes eingebaut oder zugebaut werden. Diese müssen frei zugänglich sein für andere Spieler.
§8 Allianzen
- Pro Allianz sind maximal 3 Stämme erlaubt.
- Pro Stamm ist nur eine Allianz erlaubt
- Das Beschädigen von Gegenständen von Allianz-Partnern fällt unter §5
- Die Stämme innerhalb einer Allianz dürfen entweder PvE oder PvP sein
§9 Tiere
- Wyvern-, Rockdrake- und Magmasaureier dürfen nicht einfach fallen gelassen werden.
Diese müssen bei Nichtgebrauch anderweitig entsorgt oder gegessen werden. - Die Anzahl an Gachas ist zur Produktion pro Stamm auf 6 begrenzt.
- Weitere Gachas für eine Zucht sind erlaubt, müssen jedoch mit einem Schild gekennzeichnet sein.
- Zucht-Gachas dürfen nicht produzieren.
- Die Anzahl an Schneeeulen im Freien ist pro Stamm auf 12 begrenzt.
- Weitere Schneeeulen für eine Zucht sind erlaubt. Müssen jedoch mit einem Schild gekennzeichnet sein.
- Zusätzliche Schneeeulen dürfen in Vivarien gehalten werden.
- Biberdämme müssen komplett geleert oder abgerissen werden.
§10 PvP-Kämpfe
- In PvP-Kämpfen ist das Zerstören aller fremden PVP-Spieler Strukturen erlaubt.
- Während PvP-Kämpfen darf PvE-Eigentum nicht beschädigt oder zerstört werden.
- In PvP-Kämpfen ist das verletzen aller PVP-Spieler erlaubt und bedarf keiner Erlaubnis oder Absprachen.
- Während PvP-Kämpfen dürfen PvE-Spieler nicht verletzt oder getötet werden.
- Neuen PvP-Spielern sollte, für den ersten Aufbau auf unseren Servern, eine gewisse Ruhezeit eingeräumt werden .
$11 Sanktionen und Strafen
- Schaden oder Verluste durch untersagte Aktionen sind vom Verursacher auszugleichen
- Es können Gegenstände oder Tiere mit entsprechenden Gegenwert abgegeben werden.
- Es können Gegenstände oder Tiere mit entsprechenden Gegenwert vom Administratoren-Team übertragen werden.
- PvE-Spieler die willentlich Schaden an anderen Spielern verursachen oder den Regeln $6.1 oder $6.2 verstoßen, bekommen ihren PvE-Status entzogen.
- Der Entzug des PvE-Status führt automatisch zur zurodnung als PvP-Spieler und dessen Eigentums.
- Verstöße gegen das Community-Regelwerk oder des ERW werden entsprechend geahndet.
- Entsprechend schwere oder vorsätzliche Verstöße, können zum Ausschluß vom Server-Cluster oder der gesamten Community führen.
§12 Administratoren
- Die Administratoren der TLA-Cluster haben, für die Ausübung ihrer Pflichte und unabhängig des ERW, uneingeschränkte Rechte
- Die Administratoren der TLA-Cluster werden durch die Bereichs-Administration ausgewählt und befugt.
- Die Administratoren der TLA-Cluster dürfen bei Regelbruch die Spieler zeitweise der TLA-Server verweisen
- Die Administratoren der TLA-Cluster können Verluste oder Schäden durch Bugs oder Spielfehler ersetzen.
- Schwerwiegende Fehler, wie starker Schaden der Spielwelt, muss per Ticket-System eingereicht werden.
§13 Bugs und Spielmechaniken
- Verluste oder Beschädigungen durch Bugs oder Spielfehler, können im Einzelfall durch die Administration ersetzt werden.
- Selbstverschuldet Verluste oder Beschädigungen werden nicht ersetzt.
- Die Nutzung von Spielmechaniken, um geltende Regelungen zu umgehen, ist untersagt.
- Das nutzen von Bugs sowie Undermeshing ist untersagt.
- Das absichtliche Herbeirufen von Instabilitäten des Servers ist verboten.
-
The last Ark
Powered by Group up Gaming
Link zum Joinen: STEAM-CONNECT
Wer kann alles auf dem Server spielen?
Auf dem Server ist grundsätzlich jeder Spieler erwünscht, es wird aber ein vernünftigtes Verhalten vorrausgesetzt.
Mit betreten des Server stimmt ihr dem Server-Regelwerk zu und verpflichtet euch der Einhaltung dessen.
Der Server ist über eine Whitelist gesichert um unerlaubte bzw. unerwünschte Besuche zu verhindern.
Um sich für die Whitelist zu registrieren müsst ihr in diesem Forum registriert sein und euch für die Gruppe "Whitelisted - Ark" bewerben.
Die benötigte Steam64-ID müsst ihr dann in eurem Forum-Profil eintragen, was nur von euch und einem Admin/Mod einsehbar ist.
Ihr werden dann von einem Admin/Mod freigeschaltet und eure Steam64-ID in die Whitelist hinterlegt.
Wie kann ich den Server joinen?
Ihr könnt unseren Server folgendermaßen joinen:
- Im Server-Brower im Spiel in dem ihr unter inoffiziellen Servern sucht
- Den Steam-Link oben über STEAM-CONNECT
- Battlemetric und dem dortigen Connect-Button
-
Sehr geehrte Mitglieder und Gäste,
Wir, die Community-Leitung, haben uns bemüht daraus eine Überraschung zu machen um euch eine Freude zu bereiten.
Heute, den 13.08.2021, ist der offizielle Release der GU-Gaming-Plattform und damit der frische Start der "Group up Gaming"-Community.
Für euch wird es keine große Änderung geben, nur das "The last Bastion" und die anderen Organisationen wie "The last Breakpoint" unter einen Dach gesammelt und organisiert werden.
Die Organisation und Leitung bleibt wie aktuell bestehend.
Mit dem Release der Plattform sind auch die Domains offiziell bekannt zu geben:
Ihr habt dort eine erste Anlaufstelle für Informationen und Kontaktmöglichkeiten zu eurer Community.
Das Design und Logos sind extra für die Community von uns erstellt worden.
Dazu gehört auch ein neues Forum, das ihr auch über die Website erreichen könnt.
Der Inhalt des Forum wird noch nachträglich gefüllt und von den Organisationen mit Informationen versorgt.
Eine Einladung zu unserem Discord erreicht ihr unter:
Join the The Last Bastion Discord Server!Check out the The Last Bastion community on Discord - hang out with 282 other members and enjoy free voice and text chat.discord.gu-gaming.orgWenn ihr Störungen oder Probleme mit Berechtigungen, Gameservern etc. habt, könnt ihr nun auch unser eigenes Ticket-System benutzen:
Auch, wenn es für mich (Kaschube) persönlich kein relevantes Thema war, haben wir den Wunsch einiger Mitglieder angenommen und eine Seite für Spenden an die Community erstellt.
Bitte denkt bei diesem Thema daran, das die Community weiterhin für alle kostenfrei bleiben wird und es absolut freiwillig ist, um die Community zu unterstützen.
Ich hoffe sehr, das euch das Ergebnis gefällt und ihr auf den neuen Plattformen euch wohlfühlen werdet.
Mit freundlichen Grüßen,
euer Kaschube